Google Ads tanórák: 3. rész – Az üzletünk behatárolása

Ebben az anyagban arról olvashatunk, hogy mi segít kiemelni online a vállalkozásunkat, miért kell a versenytásrainkat figyelni, és mi segít, hogy előrejussunk.

Mi segít, hogy kiemelkedjünk?


Képzeljük el, hogy egy kosárlabda kiegészítő üzletünk van. Mi segít kiemelni az üzletet a többi közül? Talán egy magával ragadó kirakat. Talán felbérelünk valakit, aki kosárra dobál az üzlet előtt, amit az embereknek feltűnik. Bármit is teszünk fizikailag, ez hasonló az online jelenlét kiemeléséhez.

Egyedi értékesítési pont (USP)

Az egyedi értékesítési pont egy tömör kijelentés, amely leírja a szolgáltatásokat/termékeket amit kínálunk. Például, hogy miképpen oldjuk meg az ügyfelek problémáit, és mi különböztet meg minket az versenytársaktól.
Az egyedi értékesítési pont meghatározásában 4 kérdés segít:

  • Ki a célközönségem?
  • Kik a versenytársak?
  • Milyen problémákat kell megoldanom?
  • Hogyan tudom megoldani őket?

Hogyan lehet jó egyedi értékesítési pontunk? A kijelentés az üzletünkről természetesen kell, hogy hangozzon. Emlékeznünk kell arra, hogy embereket szólítunk meg, nem robotokat.
Osszuk meg mindenhol! Weboldal, közösségi média és egyéb felületek – osszuk meg ahol, csak tudjuk. A kijelentéshez természetesen csatolhatunk képeket, grafikai munkát.

Erősségek és Gyengeségek (GyELV)

Amint dolgozunk az egyedi értékesítési pont megalkotásán, készítsünk el egy SWOT elemzést.
S – Strengths – Erősségek
W – Weaknesses – Gyengeségek
O – Opportunities – Lehetőségek
T – Threats – Veszélyek

Miben vagyunk jók? Mit csinálhatunk jobban? Hogyan tudunk fejlődni, változni? Mi történhet, ami negatívan érinthet?
A négy kérdést megválaszolva elindulhatunk a SWOT elemzés útján. Ezt követően érdemes egy piaci elemzést végezni.
Írjuk be a keresőbe a fő kulcs kifejezéseket, amelyek az üzletünkre jellemzőek. Vizsgáljuk meg az elől lévő weboldalakat, és elemezzük, ők milyen kulcsszavakat, képleírásokat, tartalmat használnak.

A versenytársak elemzésével sokszorta jobb pozíciót érhetünk el a Google keresőben.

Összefoglalásként: Fontos, hogy tisztában legyünk, mi az, ami kiemeli a vállalkozásunkat online. A SWOT elemzés és a piac elememzésének segítségével sokszorta jobb eredményeket, több vásárlót, és további tranzakciókat érhetünk el.